Mcnulty Coffee Hand-drip series

Package
This is a redesign package that entered the package contest of Mcnulty Coffee. We have proposed a package design by connecting the brand’s core values with visual concept of gifts that can feel empathy both consumers and Mcnulty Coffee.

맥널티 커피의 패키지 공모전에 출품한 리디자인 패키지입니다. 국내 원두커피 시장에서의 탄탄한 입지에 비해 제품 패키지는 시각적으로 어필하기 다소 어려운 상황에서, 맥널티 커피의 브랜드 핵심 가치와 선물이라는 비주얼 컨셉을 연결하여 소비자와 맥널티 커피 둘 다 공감할 수 있는 패키지 디자인을 제안했습니다.


The Gift of Nature

Richness, Happiness and Health are brand keywords of Mcnulty Coffee. All three keywords are related to people, so we deduct brand definition of ‘People-Minded Brand’, and then we defined brand core value of ‘Brands that deliver gift of nature to consumers’ by connecting coffee.

풍요와 행복, 그리고 건강은 맥널티 커피의 핵심 키워드입니다. 세 가지 키워드 모두 사람과 관련되어 있다는 점에서 ‘사람을 생각하는 브랜드’라는 브랜드 정의를 도출했고, 이를 커피와 연결하여 ‘자연이 준 선물을 소비자에게 전달하는 브랜드’ 라는 브랜드 핵심 가치를 정의 내렸습니다.


Special gift for Special people

We created a storytelling called ‘Special Gifts for Special People’ by brand core value, and applied them throughout product concepts and visual motifs. Furthermore, we differentiate by applying a white background with vivid color that is not often used in coffee packages.

브랜드 핵심 가치를 통해 ‘특별한 사람들을 위한 특별한 선물’이라는 스토리텔링을 작성하고, 이를 제품 컨셉과 비주얼 모티프 전반에 걸쳐 적용했습니다. 또한 커피 패키지에 잘 사용되지 않는 흰색 바탕과 비비드한 컬러를 적용하여 타 제품과 차별화 하였습니다.

Mcnulty Coffee Hand-drip series
2015 Contest Winner
Date 2015 Mar.
Discipline Package
Client Mcnulty Coffee
Team Nam Seok-hyun