Despite its technological advancements, ‘Internet of Things’ was still a foreign concept to elderly consumers in Korea. The technology-focused marketing by most IoT brands resulted in the perception of IoT as "incomplete and unapproachable" and only used by tech-savvy individuals. Such consumer tendency to avoid unfamiliar technology was a primary obstacle to Hejhome's growth.
Products of domestic giants such as Samsung's SmartThings, U+'s AI, and LG's LGThinQ have dominated the market through their strong brand image and subsidiary synergy. Global tech firms like Xiaomi and Google have also attracted young consumers in their 20s and 30s with innovative, user-centric design strategies. For Hejhome to remain competitive against advanced rivals, it was essential to build unique brand equity and solidify its market position.
Despite its technological advancements, ‘Internet of Things’ was still a foreign concept to elderly consumers in Korea. The technology-focused marketing by most IoT brands resulted in the perception of IoT as "incomplete and unapproachable" and only used by tech-savvy individuals. Such consumer tendency to avoid unfamiliar technology was a primary obstacle to Hejhome's growth.
Products of domestic giants such as Samsung's SmartThings, U+'s AI, and LG's LGThinQ have dominated the market through their strong brand image and subsidiary synergy. Global tech firms like Xiaomi and Google have also attracted young consumers in their 20s and 30s with innovative, user-centric design strategies. For Hejhome to remain competitive against advanced rivals, it was essential to build unique brand equity and solidify its market position.
Despite its technological advancements, ‘Internet of Things’ was still a foreign concept to elderly consumers in Korea. The technology-focused marketing by most IoT brands resulted in the perception of IoT as "incomplete and unapproachable" and only used by tech-savvy individuals. Such consumer tendency to avoid unfamiliar technology was a primary obstacle to Hejhome's growth.
Products of domestic giants such as Samsung's SmartThings, U+'s AI, and LG's LGThinQ have dominated the market through their strong brand image and subsidiary synergy. Global tech firms like Xiaomi and Google have also attracted young consumers in their 20s and 30s with innovative, user-centric design strategies. For Hejhome to remain competitive against advanced rivals, it was essential to build unique brand equity and solidify its market position.
IoT 산업은 지속적으로 기술 혁신을 이루어 왔지만, 국내 성인층에게 사물인터넷은 아직 낯선 개념입니다. 기술 그 자체와 새로움을 강조하는 기존 IoT 브랜드들의 대화 방식은 '불완전하고 부담스러운 시스템'이라는 인식을 형성했습니다. 소비자들이 느끼는 생소한 기술과 제품에 대한 정서적 불안감은 더 넓은 타겟층의 일상에 접목하여 대중적인 브랜드로 발돋움하고자 했던 헤이홈에게 큰 장애물이었습니다.
기존 IoT 시장은 삼성의 스마트싱스, U플러스의 AI, LG전자의 LG씽큐 등 국내 대기업들이 브랜드 파워와 계열사 시너지를 통해 차지하고 있었고, 샤오미, 구글 등 글로벌 인터넷 기업들 역시 혁신적이고 사용자 중심적인 제품 경험으로 스마트홈 기기에 입문한 2030 세대를 공략하고 있었습니다. 격렬한 경쟁으로 기능적 혜택이 상향 평준화된 시장에서 BAT는 헤이홈만의 독특한 방향성과 명확한 포지셔닝을 확보하는 것을 이 프로젝트의 주요 목표로 삼았습니다.
IoT 산업은 지속적으로 기술 혁신을 이루어 왔지만, 국내 성인층에게 사물인터넷은 아직 낯선 개념입니다. 기술 그 자체와 새로움을 강조하는 기존 IoT 브랜드들의 대화 방식은 '불완전하고 부담스러운 시스템'이라는 인식을 형성했습니다. 소비자들이 느끼는 생소한 기술과 제품에 대한 정서적 불안감은 더 넓은 타겟층의 일상에 접목하여 대중적인 브랜드로 발돋움하고자 했던 헤이홈에게 큰 장애물이었습니다.
기존 IoT 시장은 삼성의 스마트싱스, U플러스의 AI, LG전자의 LG씽큐 등 국내 대기업들이 브랜드 파워와 계열사 시너지를 통해 차지하고 있었고, 샤오미, 구글 등 글로벌 인터넷 기업들 역시 혁신적이고 사용자 중심적인 제품 경험으로 스마트홈 기기에 입문한 2030 세대를 공략하고 있었습니다. 격렬한 경쟁으로 기능적 혜택이 상향 평준화된 시장에서 BAT는 헤이홈만의 독특한 방향성과 명확한 포지셔닝을 확보하는 것을 이 프로젝트의 주요 목표로 삼았습니다.
IoT 산업은 지속적으로 기술 혁신을 이루어 왔지만, 국내 성인층에게 사물인터넷은 아직 낯선 개념입니다. 기술 그 자체와 새로움을 강조하는 기존 IoT 브랜드들의 대화 방식은 '불완전하고 부담스러운 시스템'이라는 인식을 형성했습니다. 소비자들이 느끼는 생소한 기술과 제품에 대한 정서적 불안감은 더 넓은 타겟층의 일상에 접목하여 대중적인 브랜드로 발돋움하고자 했던 헤이홈에게 큰 장애물이었습니다.
기존 IoT 시장은 삼성의 스마트싱스, U플러스의 AI, LG전자의 LG씽큐 등 국내 대기업들이 브랜드 파워와 계열사 시너지를 통해 차지하고 있었고, 샤오미, 구글 등 글로벌 인터넷 기업들 역시 혁신적이고 사용자 중심적인 제품 경험으로 스마트홈 기기에 입문한 2030 세대를 공략하고 있었습니다. 격렬한 경쟁으로 기능적 혜택이 상향 평준화된 시장에서 BAT는 헤이홈만의 독특한 방향성과 명확한 포지셔닝을 확보하는 것을 이 프로젝트의 주요 목표로 삼았습니다.