Hejhome

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Branding

Branding

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Hejhome is a smart home brand dedicated to enhancing people's lives by using IoT technology to solve everyday inconveniences. The introduction of AI speakers has led to the growth of IoT devices in categories like refrigerators, washing machines, and security cameras. In a highly competitive market where both international tech companies and domestic brands aim to gain a larger market share with a multitude of products, Hejhome has distinguished itself as a pioneer in the market presenting the widest range of IoT products. Expanding beyond its primary B2B IT solution service, Hejhome collaborated with BAT on a rebranding initiative to transform into a brand that impacts the daily lives of all individuals.
헤이홈은 IoT(사물인터넷) 기술로 일상 속 사소한 불편함을 편안하게 변화시키는 스마트홈 브랜드입니다. AI 스피커로 시작된 IoT 업계는 감시 카메라, 냉장고, 세탁기 등 일상 전반을 아우르는 다양한 제품 카테고리로 영역을 넓히고 있습니다. 국내외 대기업부터 중견 가전사까지 확장된 제품군으로 시장 확대를 노리고 있는 가운데, 헤이홈은 국내 스마트홈 시장의 선구자로 API(어플리케이션 프로그램 인터페이스)를 제공하는 IoT 브랜드 중 가장 많은 제품 카테고리를 보유하고 있습니다. 주력 사업인 B2B IT 솔루션 서비스를 넘어 모두의 일상을 변화시키는 브랜드로 발돋움하기 위해 BAT와 리브랜딩 프로젝트를 진행했습니다.

Challenge

Challenge

Challenge

Despite its technological advancements, ‘Internet of Things’ was still a foreign concept to elderly consumers in Korea. The technology-focused marketing by most IoT brands resulted in the perception of IoT as "incomplete and unapproachable" and only used by tech-savvy individuals. Such consumer tendency to avoid unfamiliar technology was a primary obstacle to Hejhome's growth.

Products of domestic giants such as Samsung's SmartThings, U+'s AI, and LG's LGThinQ have dominated the market through their strong brand image and subsidiary synergy. Global tech firms like Xiaomi and Google have also attracted young consumers in their 20s and 30s with innovative, user-centric design strategies. For Hejhome to remain competitive against advanced rivals, it was essential to build unique brand equity and solidify its market position.
Despite its technological advancements, ‘Internet of Things’ was still a foreign concept to elderly consumers in Korea. The technology-focused marketing by most IoT brands resulted in the perception of IoT as "incomplete and unapproachable" and only used by tech-savvy individuals. Such consumer tendency to avoid unfamiliar technology was a primary obstacle to Hejhome's growth.

Products of domestic giants such as Samsung's SmartThings, U+'s AI, and LG's LGThinQ have dominated the market through their strong brand image and subsidiary synergy. Global tech firms like Xiaomi and Google have also attracted young consumers in their 20s and 30s with innovative, user-centric design strategies. For Hejhome to remain competitive against advanced rivals, it was essential to build unique brand equity and solidify its market position.
Despite its technological advancements, ‘Internet of Things’ was still a foreign concept to elderly consumers in Korea. The technology-focused marketing by most IoT brands resulted in the perception of IoT as "incomplete and unapproachable" and only used by tech-savvy individuals. Such consumer tendency to avoid unfamiliar technology was a primary obstacle to Hejhome's growth.

Products of domestic giants such as Samsung's SmartThings, U+'s AI, and LG's LGThinQ have dominated the market through their strong brand image and subsidiary synergy. Global tech firms like Xiaomi and Google have also attracted young consumers in their 20s and 30s with innovative, user-centric design strategies. For Hejhome to remain competitive against advanced rivals, it was essential to build unique brand equity and solidify its market position.
IoT 산업은 지속적으로 기술 혁신을 이루어 왔지만, 국내 성인층에게 사물인터넷은 아직 낯선 개념입니다. 기술 그 자체와 새로움을 강조하는 기존 IoT 브랜드들의 대화 방식은 '불완전하고 부담스러운 시스템'이라는 인식을 형성했습니다. 소비자들이 느끼는 생소한 기술과 제품에 대한 정서적 불안감은 더 넓은 타겟층의 일상에 접목하여 대중적인 브랜드로 발돋움하고자 했던 헤이홈에게 큰 장애물이었습니다.

기존 IoT 시장은 삼성의 스마트싱스, U플러스의 AI, LG전자의 LG씽큐 등 국내 대기업들이 브랜드 파워와 계열사 시너지를 통해 차지하고 있었고, 샤오미, 구글 등 글로벌 인터넷 기업들 역시 혁신적이고 사용자 중심적인 제품 경험으로 스마트홈 기기에 입문한 2030 세대를 공략하고 있었습니다. 격렬한 경쟁으로 기능적 혜택이 상향 평준화된 시장에서 BAT는 헤이홈만의 독특한 방향성과 명확한 포지셔닝을 확보하는 것을 이 프로젝트의 주요 목표로 삼았습니다.
IoT 산업은 지속적으로 기술 혁신을 이루어 왔지만, 국내 성인층에게 사물인터넷은 아직 낯선 개념입니다. 기술 그 자체와 새로움을 강조하는 기존 IoT 브랜드들의 대화 방식은 '불완전하고 부담스러운 시스템'이라는 인식을 형성했습니다. 소비자들이 느끼는 생소한 기술과 제품에 대한 정서적 불안감은 더 넓은 타겟층의 일상에 접목하여 대중적인 브랜드로 발돋움하고자 했던 헤이홈에게 큰 장애물이었습니다.

기존 IoT 시장은 삼성의 스마트싱스, U플러스의 AI, LG전자의 LG씽큐 등 국내 대기업들이 브랜드 파워와 계열사 시너지를 통해 차지하고 있었고, 샤오미, 구글 등 글로벌 인터넷 기업들 역시 혁신적이고 사용자 중심적인 제품 경험으로 스마트홈 기기에 입문한 2030 세대를 공략하고 있었습니다. 격렬한 경쟁으로 기능적 혜택이 상향 평준화된 시장에서 BAT는 헤이홈만의 독특한 방향성과 명확한 포지셔닝을 확보하는 것을 이 프로젝트의 주요 목표로 삼았습니다.
IoT 산업은 지속적으로 기술 혁신을 이루어 왔지만, 국내 성인층에게 사물인터넷은 아직 낯선 개념입니다. 기술 그 자체와 새로움을 강조하는 기존 IoT 브랜드들의 대화 방식은 '불완전하고 부담스러운 시스템'이라는 인식을 형성했습니다. 소비자들이 느끼는 생소한 기술과 제품에 대한 정서적 불안감은 더 넓은 타겟층의 일상에 접목하여 대중적인 브랜드로 발돋움하고자 했던 헤이홈에게 큰 장애물이었습니다.

기존 IoT 시장은 삼성의 스마트싱스, U플러스의 AI, LG전자의 LG씽큐 등 국내 대기업들이 브랜드 파워와 계열사 시너지를 통해 차지하고 있었고, 샤오미, 구글 등 글로벌 인터넷 기업들 역시 혁신적이고 사용자 중심적인 제품 경험으로 스마트홈 기기에 입문한 2030 세대를 공략하고 있었습니다. 격렬한 경쟁으로 기능적 혜택이 상향 평준화된 시장에서 BAT는 헤이홈만의 독특한 방향성과 명확한 포지셔닝을 확보하는 것을 이 프로젝트의 주요 목표로 삼았습니다.

Apporoach and Solution

Apporoach and Solution

Apporoach and Solution

To change consumers’ preconceptions, BAT proposed a new direction: Instead of forcing a technology that could affect everyone's life drastically, Hejhome would help individuals to experience better convenience gradually. After establishing its market position with security-related products, Hejhome planned to expand its portfolio by developing soft living products. BAT established clear product development criteria for 'resolving small inconveniences in everyday life', thereby strengthening the basis for Hejhome’s brand story.
To change consumers’ preconceptions, BAT proposed a new direction: Instead of forcing a technology that could affect everyone's life drastically, Hejhome would help individuals to experience better convenience gradually. After establishing its market position with security-related products, Hejhome planned to expand its portfolio by developing soft living products. BAT established clear product development criteria for 'resolving small inconveniences in everyday life', thereby strengthening the basis for Hejhome’s brand story.
To change consumers’ preconceptions, BAT proposed a new direction: Instead of forcing a technology that could affect everyone's life drastically, Hejhome would help individuals to experience better convenience gradually. After establishing its market position with security-related products, Hejhome planned to expand its portfolio by developing soft living products. BAT established clear product development criteria for 'resolving small inconveniences in everyday life', thereby strengthening the basis for Hejhome’s brand story.
BAT는 새로운 기술에 대한 거부감을 해소하기 위해 헤이홈의 서비스를 ‘삶을 급격히 바꾸는 변화가 아닌, 조금씩 더 나은 생활로 나아가는 편안함’으로 정의했습니다. 주력 제품이었던 보안 관련 기기를 우선적으로 출시하고, 이후 ‘일상 속 사소한 불편을 해소한다’는 메세지 아래 다양한 소프트 리빙 제품을 전개하는 포트폴리오 전략을 수립했습니다. 이처럼 기존의 강점을 유지하며 헤이홈만의 뚜렷한 메세지를 향후 제품 개발의 기준으로 적용하여 확장성 높은 브랜드 스토리를 제시하였습니다. 
BAT는 새로운 기술에 대한 거부감을 해소하기 위해 헤이홈의 서비스를 ‘삶을 급격히 바꾸는 변화가 아닌, 조금씩 더 나은 생활로 나아가는 편안함’으로 정의했습니다. 주력 제품이었던 보안 관련 기기를 우선적으로 출시하고, 이후 ‘일상 속 사소한 불편을 해소한다’는 메세지 아래 다양한 소프트 리빙 제품을 전개하는 포트폴리오 전략을 수립했습니다. 이처럼 기존의 강점을 유지하며 헤이홈만의 뚜렷한 메세지를 향후 제품 개발의 기준으로 적용하여 확장성 높은 브랜드 스토리를 제시하였습니다. 
BAT는 새로운 기술에 대한 거부감을 해소하기 위해 헤이홈의 서비스를 ‘삶을 급격히 바꾸는 변화가 아닌, 조금씩 더 나은 생활로 나아가는 편안함’으로 정의했습니다. 주력 제품이었던 보안 관련 기기를 우선적으로 출시하고, 이후 ‘일상 속 사소한 불편을 해소한다’는 메세지 아래 다양한 소프트 리빙 제품을 전개하는 포트폴리오 전략을 수립했습니다. 이처럼 기존의 강점을 유지하며 헤이홈만의 뚜렷한 메세지를 향후 제품 개발의 기준으로 적용하여 확장성 높은 브랜드 스토리를 제시하였습니다. 
BAT established Hejhome as a customer-oriented brand in a supplier-dominated market by defining its brand essence as "Greeting Better Life.” This conveys Hejhome's mission to improve the lifestyle of individuals with IoT products, regardless of category. BAT has also defined Hejhome’s brand personality as a ‘Comforteller’, a combination of ‘comfortable’ and ‘teller’, positioning Hejhome as a brand that delivers both functional and emotional value for a better quality of life.
BAT established Hejhome as a customer-oriented brand in a supplier-dominated market by defining its brand essence as "Greeting Better Life.” This conveys Hejhome's mission to improve the lifestyle of individuals with IoT products, regardless of category. BAT has also defined Hejhome’s brand personality as a ‘Comforteller’, a combination of ‘comfortable’ and ‘teller’, positioning Hejhome as a brand that delivers both functional and emotional value for a better quality of life.
BAT established Hejhome as a customer-oriented brand in a supplier-dominated market by defining its brand essence as "Greeting Better Life.” This conveys Hejhome's mission to improve the lifestyle of individuals with IoT products, regardless of category. BAT has also defined Hejhome’s brand personality as a ‘Comforteller’, a combination of ‘comfortable’ and ‘teller’, positioning Hejhome as a brand that delivers both functional and emotional value for a better quality of life.
BAT는 제품 중심인 스마트홈 시장에서 고객 중심의 경험을 제공하는 헤이홈의 브랜드 에센스를 ‘Greeting Better Life’로 설정하였습니다. 이는 제품군을 한정하지 않고 고객의 삶에 도움을 줄 수 있는 모든 제품을 개발해 더 편리한 라이프스타일을 선사하겠다는 헤이홈의 포부를 내재합니다. 나아가 BAT는 설정한 에센스를 효과적으로 전달하기 위해 헤이홈의 브랜드 Personality를 Comforteller(Comfortable+Teller)로 규정했습니다. ‘Comforteller’는 고객들이 더 나은 삶을 경험하도록 편안함을 탐구하고 전달하는 헤이홈의 역할과 기능적 편익을 넘어 심리적 편익을 제공하며 기존 브랜드와 차별화되는 헤이홈의 포지셔닝을 나타냅니다.
BAT는 제품 중심인 스마트홈 시장에서 고객 중심의 경험을 제공하는 헤이홈의 브랜드 에센스를 ‘Greeting Better Life’로 설정하였습니다. 이는 제품군을 한정하지 않고 고객의 삶에 도움을 줄 수 있는 모든 제품을 개발해 더 편리한 라이프스타일을 선사하겠다는 헤이홈의 포부를 내재합니다. 나아가 BAT는 설정한 에센스를 효과적으로 전달하기 위해 헤이홈의 브랜드 Personality를 Comforteller(Comfortable+Teller)로 규정했습니다. ‘Comforteller’는 고객들이 더 나은 삶을 경험하도록 편안함을 탐구하고 전달하는 헤이홈의 역할과 기능적 편익을 넘어 심리적 편익을 제공하며 기존 브랜드와 차별화되는 헤이홈의 포지셔닝을 나타냅니다.
BAT는 제품 중심인 스마트홈 시장에서 고객 중심의 경험을 제공하는 헤이홈의 브랜드 에센스를 ‘Greeting Better Life’로 설정하였습니다. 이는 제품군을 한정하지 않고 고객의 삶에 도움을 줄 수 있는 모든 제품을 개발해 더 편리한 라이프스타일을 선사하겠다는 헤이홈의 포부를 내재합니다. 나아가 BAT는 설정한 에센스를 효과적으로 전달하기 위해 헤이홈의 브랜드 Personality를 Comforteller(Comfortable+Teller)로 규정했습니다. ‘Comforteller’는 고객들이 더 나은 삶을 경험하도록 편안함을 탐구하고 전달하는 헤이홈의 역할과 기능적 편익을 넘어 심리적 편익을 제공하며 기존 브랜드와 차별화되는 헤이홈의 포지셔닝을 나타냅니다.
Hejhome's visual identity has been developed to portray comfort in daily life intuitively. To translate this value, BAT created a symbol combining two motifs: a "round square" as a form of space that provides comfort and a "smile" symbolizing comfort. The round square can be transformed into various sizes and applied as a frame for visual assets such as icons, images, and text, while the "smile" serves as a metaphor for the comfort provided by the space we call home.
Hejhome's visual identity has been developed to portray comfort in daily life intuitively. To translate this value, BAT created a symbol combining two motifs: a "round square" as a form of space that provides comfort and a "smile" symbolizing comfort. The round square can be transformed into various sizes and applied as a frame for visual assets such as icons, images, and text, while the "smile" serves as a metaphor for the comfort provided by the space we call home.
Hejhome's visual identity has been developed to portray comfort in daily life intuitively. To translate this value, BAT created a symbol combining two motifs: a "round square" as a form of space that provides comfort and a "smile" symbolizing comfort. The round square can be transformed into various sizes and applied as a frame for visual assets such as icons, images, and text, while the "smile" serves as a metaphor for the comfort provided by the space we call home.
헤이홈의 비주얼 아이덴티티는 핵심 가치인 일상의 편안함을 직관적으로 전달합니다. BAT는 설정된 핵심 가치에서 ‘안정’이라는 키워드를 도출하여 인간이 심리적 안정감을 느끼는 공간, ‘라운드 스퀘어’와 자연스러운 ‘미소’의 형태를 심볼로 표현했습니다. 라운드 스퀘어는 다양한 크기로 변환되어 아이콘, 이미지, 텍스트가 들어가는 프레임으로 활용되며, 전 세계 어느 문화권에서나 사용되는 스마일 그래픽은 헤이홈의 핵심 가치를 담은 메타포로 편안함과 친근함을 나타냅니다.
헤이홈의 비주얼 아이덴티티는 핵심 가치인 일상의 편안함을 직관적으로 전달합니다. BAT는 설정된 핵심 가치에서 ‘안정’이라는 키워드를 도출하여 인간이 심리적 안정감을 느끼는 공간, ‘라운드 스퀘어’와 자연스러운 ‘미소’의 형태를 심볼로 표현했습니다. 라운드 스퀘어는 다양한 크기로 변환되어 아이콘, 이미지, 텍스트가 들어가는 프레임으로 활용되며, 전 세계 어느 문화권에서나 사용되는 스마일 그래픽은 헤이홈의 핵심 가치를 담은 메타포로 편안함과 친근함을 나타냅니다.
헤이홈의 비주얼 아이덴티티는 핵심 가치인 일상의 편안함을 직관적으로 전달합니다. BAT는 설정된 핵심 가치에서 ‘안정’이라는 키워드를 도출하여 인간이 심리적 안정감을 느끼는 공간, ‘라운드 스퀘어’와 자연스러운 ‘미소’의 형태를 심볼로 표현했습니다. 라운드 스퀘어는 다양한 크기로 변환되어 아이콘, 이미지, 텍스트가 들어가는 프레임으로 활용되며, 전 세계 어느 문화권에서나 사용되는 스마일 그래픽은 헤이홈의 핵심 가치를 담은 메타포로 편안함과 친근함을 나타냅니다.
Hejhome's color system is inspired by the changing hues of nature throughout the day. The use of familiar and stable natural colors with adjusted saturation conveys a sense of comfort in daily life. These colors, combined with images of everyday moments rather than product-focused imagery, communicate Hejhome's mission to deliver customer-centric experiences that improve daily comfort. This emotional visual language sets Hejhome apart from other IoT brands and completes a harmonious, organic brand identity.
Hejhome's color system is inspired by the changing hues of nature throughout the day. The use of familiar and stable natural colors with adjusted saturation conveys a sense of comfort in daily life. These colors, combined with images of everyday moments rather than product-focused imagery, communicate Hejhome's mission to deliver customer-centric experiences that improve daily comfort. This emotional visual language sets Hejhome apart from other IoT brands and completes a harmonious, organic brand identity.
Hejhome's color system is inspired by the changing hues of nature throughout the day. The use of familiar and stable natural colors with adjusted saturation conveys a sense of comfort in daily life. These colors, combined with images of everyday moments rather than product-focused imagery, communicate Hejhome's mission to deliver customer-centric experiences that improve daily comfort. This emotional visual language sets Hejhome apart from other IoT brands and completes a harmonious, organic brand identity.
헤이홈의 컬러 시스템은 하루의 시작부터 끝까지 시간의 흐름에 따라 바뀌는 자연의 색상을 모티브로 제작했습니다. 자연의 푸른빛, 오전의 햇볕같이 친숙하고 안정감을 주는 색상과 눈의 피로도를 낮춰주는 채도는 일상에서 느끼는 편안함을 나타냅니다. 또한 제품을 강조하는 연출이 아닌 자연스러운 일상 속 순간을 포착한 이미지는 헤이홈이 더해진 생활에서 경험하는 안락함, 나아가 고객 중심의 제품 경험을 제공하는 헤이홈의 미션을 전달합니다. 이처럼 인간적인 정서가 담긴 시각적 언어는 기존 IoT 브랜드의 이미지를 탈피하며 헤이홈의 스토리와 조화롭고 유기적인 아이덴티티를 완성합니다.
헤이홈의 컬러 시스템은 하루의 시작부터 끝까지 시간의 흐름에 따라 바뀌는 자연의 색상을 모티브로 제작했습니다. 자연의 푸른빛, 오전의 햇볕같이 친숙하고 안정감을 주는 색상과 눈의 피로도를 낮춰주는 채도는 일상에서 느끼는 편안함을 나타냅니다. 또한 제품을 강조하는 연출이 아닌 자연스러운 일상 속 순간을 포착한 이미지는 헤이홈이 더해진 생활에서 경험하는 안락함, 나아가 고객 중심의 제품 경험을 제공하는 헤이홈의 미션을 전달합니다. 이처럼 인간적인 정서가 담긴 시각적 언어는 기존 IoT 브랜드의 이미지를 탈피하며 헤이홈의 스토리와 조화롭고 유기적인 아이덴티티를 완성합니다.
헤이홈의 컬러 시스템은 하루의 시작부터 끝까지 시간의 흐름에 따라 바뀌는 자연의 색상을 모티브로 제작했습니다. 자연의 푸른빛, 오전의 햇볕같이 친숙하고 안정감을 주는 색상과 눈의 피로도를 낮춰주는 채도는 일상에서 느끼는 편안함을 나타냅니다. 또한 제품을 강조하는 연출이 아닌 자연스러운 일상 속 순간을 포착한 이미지는 헤이홈이 더해진 생활에서 경험하는 안락함, 나아가 고객 중심의 제품 경험을 제공하는 헤이홈의 미션을 전달합니다. 이처럼 인간적인 정서가 담긴 시각적 언어는 기존 IoT 브랜드의 이미지를 탈피하며 헤이홈의 스토리와 조화롭고 유기적인 아이덴티티를 완성합니다.
As a result of our partnership with BAT on the rebranding initiative, we have developed our own interpretation of a comfortable life! This new definition has established a definitive framework for how Heihome should approach its messaging and presentation from this point forward.
As a result of our partnership with BAT on the rebranding initiative, we have developed our own interpretation of a comfortable life! This new definition has established a definitive framework for how Heihome should approach its messaging and presentation from this point forward.
As a result of our partnership with BAT on the rebranding initiative, we have developed our own interpretation of a comfortable life! This new definition has established a definitive framework for how Heihome should approach its messaging and presentation from this point forward.
우리는 리브랜딩 프로젝트를 통해 편안한 삶의 가치를 재정립 하였습니다. 이는 앞으로 헤이홈이 말하고 보여 주어야 하는 방향을 잡는 틀이 되었습니다.
우리는 리브랜딩 프로젝트를 통해 편안한 삶의 가치를 재정립 하였습니다. 이는 앞으로 헤이홈이 말하고 보여 주어야 하는 방향을 잡는 틀이 되었습니다.
우리는 리브랜딩 프로젝트를 통해 편안한 삶의 가치를 재정립 하였습니다. 이는 앞으로 헤이홈이 말하고 보여 주어야 하는 방향을 잡는 틀이 되었습니다.
Ye Junghyo
Strategic Planning Department of Hejhome
Ye Junghyo
Strategic Planning Department of Hejhome
Ye Junghyo
Strategic Planning Department of Hejhome
Hejhome Rebranding
2021
Client
Goqual
Director
Lee Dasom
PM & Brand Strategy
Kim Taekyung
Verbal Identity
Kim Bomi
Visual Identity
Baek Youngjun
Joo Youngjin
v0.9.5
BETA
© 2024 Breadzini
v0.9.5
BETA
© 2024 Breadzini