wavve
wavve
wavve
Branding
Branding
Branding
wavve is an OTT service platform where users can enjoy live broadcasting, domestic/international VOD and original contents limitlessly. This time BAT developed graphic motif to utilize for ad campaigns and diverse content creation while finessing overall brand design.
웨이브는 실시간 방송부터 국내외 다양한 VOD와 오리지널 콘텐츠까지 무제한 즐길 수 있는 OTT 서비스 플랫폼입니다. BAT는 웨이브의 향후 광고 캠페인과 다채로운 콘텐츠 제작에 활용할 수 있는 그래픽 모티프 개발과 브랜드 디자인 개선 작업을 진행했습니다.
Project Goal
Project Goal
Project Goal
wavve’s existing contents had different styles of graphics every season without established design system overarching coherent tone and mood. BAT consolidated brand assets and images wavve had built and developed graphic motif to apply to overall brand play and ad campaigns for the coming years.
As a final output, a design guide was delivered not only for in-house designers but also for marketers and external partners to use developed motif flexibly.
wavve’s existing contents had different styles of graphics every season without established design system overarching coherent tone and mood. BAT consolidated brand assets and images wavve had built and developed graphic motif to apply to overall brand play and ad campaigns for the coming years.
As a final output, a design guide was delivered not only for in-house designers but also for marketers and external partners to use developed motif flexibly.
wavve’s existing contents had different styles of graphics every season without established design system overarching coherent tone and mood. BAT consolidated brand assets and images wavve had built and developed graphic motif to apply to overall brand play and ad campaigns for the coming years.
As a final output, a design guide was delivered not only for in-house designers but also for marketers and external partners to use developed motif flexibly.
wavve의 기존 콘텐츠는 일관된 톤과 무드를 아우르는 확립된 디자인 시스템 없이 시즌마다 다른 스타일의 그래픽을 사용했습니다. BAT는 wavve가 향후 전반적인 브랜드 플레이 및 광고 캠페인에 적용할 통합된 브랜드 자산 및 그래픽 모티브를 구축하고 개발했습니다.
최종 결과물로는 사내 디자이너뿐만 아니라 마케터, 외부 파트너가 개발한 모티브를 유연하게 활용할 수 있도록 디자인 가이드를 전달하였습니다.
wavve의 기존 콘텐츠는 일관된 톤과 무드를 아우르는 확립된 디자인 시스템 없이 시즌마다 다른 스타일의 그래픽을 사용했습니다. BAT는 wavve가 향후 전반적인 브랜드 플레이 및 광고 캠페인에 적용할 통합된 브랜드 자산 및 그래픽 모티브를 구축하고 개발했습니다.
최종 결과물로는 사내 디자이너뿐만 아니라 마케터, 외부 파트너가 개발한 모티브를 유연하게 활용할 수 있도록 디자인 가이드를 전달하였습니다.
wavve의 기존 콘텐츠는 일관된 톤과 무드를 아우르는 확립된 디자인 시스템 없이 시즌마다 다른 스타일의 그래픽을 사용했습니다. BAT는 wavve가 향후 전반적인 브랜드 플레이 및 광고 캠페인에 적용할 통합된 브랜드 자산 및 그래픽 모티브를 구축하고 개발했습니다.
최종 결과물로는 사내 디자이너뿐만 아니라 마케터, 외부 파트너가 개발한 모티브를 유연하게 활용할 수 있도록 디자인 가이드를 전달하였습니다.
Graphic Motif & System
Graphic Motif & System
Graphic Motif & System
wavve brand name intuitively brings up the image of ‘wave.’ Being simple yet easy and powerful, ‘wave’ became the main source for the graphic motif. Instead of creating new visual graphics, we focused on expressing the moving characteristics of wave rather than the shape of it.
The result was three different types of wave: Smashing, Swelling, and Seeping. Afterwards, these three types were developed further into layering system and graphic moduler that could flexibly respond to diverse media channels.
wavve brand name intuitively brings up the image of ‘wave.’ Being simple yet easy and powerful, ‘wave’ became the main source for the graphic motif. Instead of creating new visual graphics, we focused on expressing the moving characteristics of wave rather than the shape of it.
The result was three different types of wave: Smashing, Swelling, and Seeping. Afterwards, these three types were developed further into layering system and graphic moduler that could flexibly respond to diverse media channels.
wavve brand name intuitively brings up the image of ‘wave.’ Being simple yet easy and powerful, ‘wave’ became the main source for the graphic motif. Instead of creating new visual graphics, we focused on expressing the moving characteristics of wave rather than the shape of it.
The result was three different types of wave: Smashing, Swelling, and Seeping. Afterwards, these three types were developed further into layering system and graphic moduler that could flexibly respond to diverse media channels.
wavve의 브랜드명은 '파도'라는 이미지를 직관적으로 연상시킵니다. 단순하면서도 쉽고 강력한 '파도'를 그래픽 모티브의 주요 소스로 삼았습니다. 새로운 그래픽을 개발하기 위해 파도의 형태보다는 움직이는 성질을 표현하는데에 중점을 두었습니다.
결과적으로 Smashing(강하게 부딪히는), Swelling(넘실거리는), Seeping(천천히 스며드는) 세 종류의 파도를 형상화한 그래픽 모티프를 개발할 수 있었습니다. 이 세 가지 유형은 더욱 다양한 미디어 채널에 유연하게 대응할 수 있는 레이어링 시스템과 그래픽 모듈러로 개발되었습니다.
wavve의 브랜드명은 '파도'라는 이미지를 직관적으로 연상시킵니다. 단순하면서도 쉽고 강력한 '파도'를 그래픽 모티브의 주요 소스로 삼았습니다. 새로운 그래픽을 개발하기 위해 파도의 형태보다는 움직이는 성질을 표현하는데에 중점을 두었습니다.
결과적으로 Smashing(강하게 부딪히는), Swelling(넘실거리는), Seeping(천천히 스며드는) 세 종류의 파도를 형상화한 그래픽 모티프를 개발할 수 있었습니다. 이 세 가지 유형은 더욱 다양한 미디어 채널에 유연하게 대응할 수 있는 레이어링 시스템과 그래픽 모듈러로 개발되었습니다.
wavve의 브랜드명은 '파도'라는 이미지를 직관적으로 연상시킵니다. 단순하면서도 쉽고 강력한 '파도'를 그래픽 모티브의 주요 소스로 삼았습니다. 새로운 그래픽을 개발하기 위해 파도의 형태보다는 움직이는 성질을 표현하는데에 중점을 두었습니다.
결과적으로 Smashing(강하게 부딪히는), Swelling(넘실거리는), Seeping(천천히 스며드는) 세 종류의 파도를 형상화한 그래픽 모티프를 개발할 수 있었습니다. 이 세 가지 유형은 더욱 다양한 미디어 채널에 유연하게 대응할 수 있는 레이어링 시스템과 그래픽 모듈러로 개발되었습니다.