wavve

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Branding

Branding

Branding

wavve is an OTT service platform where users can enjoy live broadcasting, domestic/international VOD and original contents limitlessly. This time BAT developed graphic motif to utilize for ad campaigns and diverse content creation while finessing overall brand design.
웨이브는 실시간 방송부터 국내외 다양한 VOD와 오리지널 콘텐츠까지 무제한 즐길 수 있는 OTT 서비스 플랫폼입니다. BAT는 웨이브의 향후 광고 캠페인과 다채로운 콘텐츠 제작에 활용할 수 있는 그래픽 모티프 개발과 브랜드 디자인 개선 작업을 진행했습니다.

Project Goal

Project Goal

Project Goal

wavve’s existing contents had different styles of graphics every season without established design system overarching coherent tone and mood. BAT consolidated brand assets and images wavve had built and developed graphic motif to apply to overall brand play and ad campaigns for the coming years.

As a final output, a design guide was delivered not only for in-house designers but also for marketers and external partners to use developed motif flexibly.
wavve’s existing contents had different styles of graphics every season without established design system overarching coherent tone and mood. BAT consolidated brand assets and images wavve had built and developed graphic motif to apply to overall brand play and ad campaigns for the coming years.

As a final output, a design guide was delivered not only for in-house designers but also for marketers and external partners to use developed motif flexibly.
wavve’s existing contents had different styles of graphics every season without established design system overarching coherent tone and mood. BAT consolidated brand assets and images wavve had built and developed graphic motif to apply to overall brand play and ad campaigns for the coming years.

As a final output, a design guide was delivered not only for in-house designers but also for marketers and external partners to use developed motif flexibly.
wavve의 기존 콘텐츠는 일관된 톤과 무드를 아우르는 확립된 디자인 시스템 없이 시즌마다 다른 스타일의 그래픽을 사용했습니다. BAT는 wavve가 향후 전반적인 브랜드 플레이 및 광고 캠페인에 적용할 통합된 브랜드 자산 및 그래픽 모티브를 구축하고 개발했습니다.


최종 결과물로는 사내 디자이너뿐만 아니라 마케터, 외부 파트너가 개발한 모티브를 유연하게 활용할 수 있도록 디자인 가이드를 전달하였습니다.

wavve의 기존 콘텐츠는 일관된 톤과 무드를 아우르는 확립된 디자인 시스템 없이 시즌마다 다른 스타일의 그래픽을 사용했습니다. BAT는 wavve가 향후 전반적인 브랜드 플레이 및 광고 캠페인에 적용할 통합된 브랜드 자산 및 그래픽 모티브를 구축하고 개발했습니다.


최종 결과물로는 사내 디자이너뿐만 아니라 마케터, 외부 파트너가 개발한 모티브를 유연하게 활용할 수 있도록 디자인 가이드를 전달하였습니다.

wavve의 기존 콘텐츠는 일관된 톤과 무드를 아우르는 확립된 디자인 시스템 없이 시즌마다 다른 스타일의 그래픽을 사용했습니다. BAT는 wavve가 향후 전반적인 브랜드 플레이 및 광고 캠페인에 적용할 통합된 브랜드 자산 및 그래픽 모티브를 구축하고 개발했습니다.


최종 결과물로는 사내 디자이너뿐만 아니라 마케터, 외부 파트너가 개발한 모티브를 유연하게 활용할 수 있도록 디자인 가이드를 전달하였습니다.

Graphic Motif & System

Graphic Motif & System

Graphic Motif & System

wavve brand name intuitively brings up the image of ‘wave.’ Being simple yet easy and powerful, ‘wave’ became the main source for the graphic motif. Instead of creating new visual graphics, we focused on expressing the moving characteristics of wave rather than the shape of it.

The result was three different types of wave: Smashing, Swelling, and Seeping. Afterwards, these three types were developed further into layering system and graphic moduler that could flexibly respond to diverse media channels.
wavve brand name intuitively brings up the image of ‘wave.’ Being simple yet easy and powerful, ‘wave’ became the main source for the graphic motif. Instead of creating new visual graphics, we focused on expressing the moving characteristics of wave rather than the shape of it.

The result was three different types of wave: Smashing, Swelling, and Seeping. Afterwards, these three types were developed further into layering system and graphic moduler that could flexibly respond to diverse media channels.
wavve brand name intuitively brings up the image of ‘wave.’ Being simple yet easy and powerful, ‘wave’ became the main source for the graphic motif. Instead of creating new visual graphics, we focused on expressing the moving characteristics of wave rather than the shape of it.

The result was three different types of wave: Smashing, Swelling, and Seeping. Afterwards, these three types were developed further into layering system and graphic moduler that could flexibly respond to diverse media channels.
wavve의 브랜드명은 '파도'라는 이미지를 직관적으로 연상시킵니다. 단순하면서도 쉽고 강력한 '파도'를 그래픽 모티브의 주요 소스로 삼았습니다. 새로운 그래픽을 개발하기 위해 파도의 형태보다는 움직이는 성질을 표현하는데에 중점을 두었습니다.


결과적으로 Smashing(강하게 부딪히는), Swelling(넘실거리는), Seeping(천천히 스며드는) 세 종류의 파도를 형상화한 그래픽 모티프를 개발할 수 있었습니다. 이 세 가지 유형은 더욱 다양한 미디어 채널에 유연하게 대응할 수 있는 레이어링 시스템과 그래픽 모듈러로 개발되었습니다.

wavve의 브랜드명은 '파도'라는 이미지를 직관적으로 연상시킵니다. 단순하면서도 쉽고 강력한 '파도'를 그래픽 모티브의 주요 소스로 삼았습니다. 새로운 그래픽을 개발하기 위해 파도의 형태보다는 움직이는 성질을 표현하는데에 중점을 두었습니다.


결과적으로 Smashing(강하게 부딪히는), Swelling(넘실거리는), Seeping(천천히 스며드는) 세 종류의 파도를 형상화한 그래픽 모티프를 개발할 수 있었습니다. 이 세 가지 유형은 더욱 다양한 미디어 채널에 유연하게 대응할 수 있는 레이어링 시스템과 그래픽 모듈러로 개발되었습니다.

wavve의 브랜드명은 '파도'라는 이미지를 직관적으로 연상시킵니다. 단순하면서도 쉽고 강력한 '파도'를 그래픽 모티브의 주요 소스로 삼았습니다. 새로운 그래픽을 개발하기 위해 파도의 형태보다는 움직이는 성질을 표현하는데에 중점을 두었습니다.


결과적으로 Smashing(강하게 부딪히는), Swelling(넘실거리는), Seeping(천천히 스며드는) 세 종류의 파도를 형상화한 그래픽 모티프를 개발할 수 있었습니다. 이 세 가지 유형은 더욱 다양한 미디어 채널에 유연하게 대응할 수 있는 레이어링 시스템과 그래픽 모듈러로 개발되었습니다.

Typography & Iconography

Typography & Iconography

Typography & Iconography

In choosing the brand typeface, usability was considered most importantly as wavve service was prominently provided under digital environment. We carefully chose a type family that adapts to diverse environments from small device screen such as digital watch to big billboard screen. As an additional tool to assist friendly communication, a set of 3D icons that goes well with each content genre was added to the system.
In choosing the brand typeface, usability was considered most importantly as wavve service was prominently provided under digital environment. We carefully chose a type family that adapts to diverse environments from small device screen such as digital watch to big billboard screen. As an additional tool to assist friendly communication, a set of 3D icons that goes well with each content genre was added to the system.
In choosing the brand typeface, usability was considered most importantly as wavve service was prominently provided under digital environment. We carefully chose a type family that adapts to diverse environments from small device screen such as digital watch to big billboard screen. As an additional tool to assist friendly communication, a set of 3D icons that goes well with each content genre was added to the system.
브랜드 서체는 디지털 환경에서 주로 제공되는 wavve 서비스 특성에 따라 사용성을 가장 중점적으로 고려했습니다. 디지털 시계와 같은 작은 기기 화면부터 대형 광고판 화면까지 다양한 환경에 대응할 수 있는 서체를 신중하게 선택했습니다. 또한 친근한 소통을 돕기 위한 추가 요소로 각 콘텐츠 장르에 어울리는 3D 아이콘 세트를 시스템에 추가했습니다.
브랜드 서체는 디지털 환경에서 주로 제공되는 wavve 서비스 특성에 따라 사용성을 가장 중점적으로 고려했습니다. 디지털 시계와 같은 작은 기기 화면부터 대형 광고판 화면까지 다양한 환경에 대응할 수 있는 서체를 신중하게 선택했습니다. 또한 친근한 소통을 돕기 위한 추가 요소로 각 콘텐츠 장르에 어울리는 3D 아이콘 세트를 시스템에 추가했습니다.
브랜드 서체는 디지털 환경에서 주로 제공되는 wavve 서비스 특성에 따라 사용성을 가장 중점적으로 고려했습니다. 디지털 시계와 같은 작은 기기 화면부터 대형 광고판 화면까지 다양한 환경에 대응할 수 있는 서체를 신중하게 선택했습니다. 또한 친근한 소통을 돕기 위한 추가 요소로 각 콘텐츠 장르에 어울리는 3D 아이콘 세트를 시스템에 추가했습니다.

Brand Color

Brand Color

Brand Color

We meticulously adjusted existing primary brand color blue and added shades to respond to multiple screens including dark mode. Newly added secondary colors, inspired by colors from daytime to midnight, reflect various genres and wavve service enjoyable all day long.
We meticulously adjusted existing primary brand color blue and added shades to respond to multiple screens including dark mode. Newly added secondary colors, inspired by colors from daytime to midnight, reflect various genres and wavve service enjoyable all day long.
We meticulously adjusted existing primary brand color blue and added shades to respond to multiple screens including dark mode. Newly added secondary colors, inspired by colors from daytime to midnight, reflect various genres and wavve service enjoyable all day long.
기존 브랜드 메인 컬러인 블루를 세심하게 조정하고, 다크 모드를 포함한 다양한 화면에 대응할 수 있는 색조를 추가했습니다. 낮부터 밤까지의 컬러에서 영감을 받은 보조 컬러는 다양한 장르와 하루 종일 즐거운 웨이브 서비스를 나타냅니다.
기존 브랜드 메인 컬러인 블루를 세심하게 조정하고, 다크 모드를 포함한 다양한 화면에 대응할 수 있는 색조를 추가했습니다. 낮부터 밤까지의 컬러에서 영감을 받은 보조 컬러는 다양한 장르와 하루 종일 즐거운 웨이브 서비스를 나타냅니다.
기존 브랜드 메인 컬러인 블루를 세심하게 조정하고, 다크 모드를 포함한 다양한 화면에 대응할 수 있는 색조를 추가했습니다. 낮부터 밤까지의 컬러에서 영감을 받은 보조 컬러는 다양한 장르와 하루 종일 즐거운 웨이브 서비스를 나타냅니다.

Extended Application

Extended Application

Extended Application

Applications are designed under consolidated new graphic motif and design principles to deliver consistent brand identity. This way, we expect to raise brand awareness and differentiate our brand image from other competitors in this industry.
Applications are designed under consolidated new graphic motif and design principles to deliver consistent brand identity. This way, we expect to raise brand awareness and differentiate our brand image from other competitors in this industry.
Applications are designed under consolidated new graphic motif and design principles to deliver consistent brand identity. This way, we expect to raise brand awareness and differentiate our brand image from other competitors in this industry.
일관된 브랜드 아이덴티티를 전달하기 위해 새로운 그래픽 모티브와 디자인 원칙을 통합하여 애플리케이션을 디자인했습니다. 이를 통해 브랜드 인지도를 높이고, 동종 업계의 다른 경쟁업체와 브랜드 이미지를 차별화할 수 있을 것으로 기대합니다.
일관된 브랜드 아이덴티티를 전달하기 위해 새로운 그래픽 모티브와 디자인 원칙을 통합하여 애플리케이션을 디자인했습니다. 이를 통해 브랜드 인지도를 높이고, 동종 업계의 다른 경쟁업체와 브랜드 이미지를 차별화할 수 있을 것으로 기대합니다.
일관된 브랜드 아이덴티티를 전달하기 위해 새로운 그래픽 모티브와 디자인 원칙을 통합하여 애플리케이션을 디자인했습니다. 이를 통해 브랜드 인지도를 높이고, 동종 업계의 다른 경쟁업체와 브랜드 이미지를 차별화할 수 있을 것으로 기대합니다.
wavve brand goods are designed using consistent brand colors and brand slogan to reinforce brand identity and wavve’s mission to the members.
wavve brand goods are designed using consistent brand colors and brand slogan to reinforce brand identity and wavve’s mission to the members.
wavve brand goods are designed using consistent brand colors and brand slogan to reinforce brand identity and wavve’s mission to the members.
wavve 브랜드 굿즈는 브랜드 아이덴티티와 wavve의 미션을 내부 구성원에게 각인시키기 위해 일관된 브랜드 컬러와 브랜드 슬로건을 사용하여 디자인되었습니다.
wavve 브랜드 굿즈는 브랜드 아이덴티티와 wavve의 미션을 내부 구성원에게 각인시키기 위해 일관된 브랜드 컬러와 브랜드 슬로건을 사용하여 디자인되었습니다.
wavve 브랜드 굿즈는 브랜드 아이덴티티와 wavve의 미션을 내부 구성원에게 각인시키기 위해 일관된 브랜드 컬러와 브랜드 슬로건을 사용하여 디자인되었습니다.
On digital device, deep blue color is used as a background color to minimize optic fatigue and brand colors are used as a point color to increase legibility and the level of attention.
On digital device, deep blue color is used as a background color to minimize optic fatigue and brand colors are used as a point color to increase legibility and the level of attention.
On digital device, deep blue color is used as a background color to minimize optic fatigue and brand colors are used as a point color to increase legibility and the level of attention.
디지털 기기에서는 딥블루 컬러를 배경색으로 사용하여 시각적 피로를 최소화하고, 브랜드 컬러를 포인트 컬러로 사용하여 가독성과 주목도를 높였습니다.
디지털 기기에서는 딥블루 컬러를 배경색으로 사용하여 시각적 피로를 최소화하고, 브랜드 컬러를 포인트 컬러로 사용하여 가독성과 주목도를 높였습니다.
디지털 기기에서는 딥블루 컬러를 배경색으로 사용하여 시각적 피로를 최소화하고, 브랜드 컬러를 포인트 컬러로 사용하여 가독성과 주목도를 높였습니다.
wavve Rebranding
2022
Client
wavve
PM
Kim Taekyung
Visual Identity
Jo Seongje
Joo Youngjin
Baek Youngjun
Motion Design
Jo Seongje
Photography
Kim Dasol
IMC Campaign
SM C&C
v0.9.5
BETA
© 2024 Breadzini
v0.9.5
BETA
© 2024 Breadzini